Realitatea frumusetii…

 

Nu ştiu cum să descriu ca să mă fac înţeleasă, chinurile unei fete complexate. Nu pot să spun urâtă, sau frumoasă, dar care îşi hiperbolizează probabil defectele de la mama natură. La fel cum se spune că haina face pe om, şi frumuseţea are un cuvânt de spus în reuşita de orice fel. De la a ridica capul să te privească, la a te asculta, totul depinde de semnalele pe care le transmite aspectul tău exterior. Se spune că frumuseţea interioară ţi se citeşte în ochi. Dar dacă ai o faţă cu bube ori un păr slinos, interlocutorul nici măcar nu-ţi mai priveşte ochii. Cred că s-au făcut multe asfel de experimente, însă nimeni nu le face publice pentru că ar complexa şi mai mulţi oameni probabil.

Mă rog, succesul nu vine neapărat doar din frumuseţe. Un exemplu ar fi Cesaria Evora, despre care numai frumoasă nu se poate spune că este. Însă vocea şi melodiile ei inconfundabile au făcut-o celebră, iar frumuseţea interioară a contat apoi mai mult decât cea exterioară. Unul din puţinele cazuri celebre, aş putea spune. Probabil mai sunt şi alte cazuri celebre, pe care societatea din ziua de azi se chinuie să le scoată la lumină pentru a nu fi acuzată de discriminare pe criterii… estetice.

În ce mă priveşte, ştiu foarte bine că seriozitatea şi priceperea nu sunt suficiente pentru a reuşi la locul de muncă. Atunci când sunt aranjată parcă lucrurile se leagă mult mai bine decât atunci când eu însămi mă simt naşpa cum arăt. Când mă aranjez, am mai multă încredere în mine şi ceva mai multe succese. Problema apare atunci când, chiar dacă sunt mulţumită de faţa şi de părul meu, mă privesc într-o oglindă şi-mi amintesc cât sunt de grasă. Atunci un click din creierul meu reapare şi-mi vine iar să intru în pământ. Poate că greşesc că nu fac mai multă mişcare pentru a slăbi, dar sunt de părere că şi pentru asta trebuie să ai bani, să nu ai „pitici” pe creier vis-a-vis de cum vei plăti nişte datorii. Mintea nu e liberă să gândească la beneficiile unui exerciţiu în aer liber, care nu te costă nimic. Special nu am pomenit nimic de dietă, pentru că nu am văzut niciuna care să nu te coste mai mult decât mâncarea de zi cu zi, cea nesănătoasă cu care te hrăneşti pentru că trebuie să o faci. Aş vrea să vină ziua în care să-mi demonstreze cineva că fără bani poţi ajunge la un aspect fizic plăcut. Ne învârtim în jurul cozii şi nu spunem lucrurilor pe nume, că frumueţea înseamnă bani. Ma contrazice cineva?

0 Responses to “Realitatea frumusetii…”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

