Pâine de casă din făină graham (varianta Vel Pitar)

Ei bine, am cumpărat o variantă interesantă de făină “Yammix” de la Vel Pitar, de 500 de grame. Am luat-o dintr-un magazin de prezentare al lor, pentru că altfel nu o găseşti în supermarketuri. Bună, ce să zic, însă extrem de scumpă (aproape 5 lei pentru 500 de grame), dar a fost cu tot cu drojdie şi reţetă. Merge la sigur se pare. Are două reţete, pentru maşina de copt pâine şi pentru cuptorul tradiţional (eu mă refer la această variantă).

Reţeta zice aşa:

Se încălzeşte cuptorul la o temperatură de 220 grade celsius.

Într-un bol mare se introduc 300 ml apă (caldă), 500 gr mix Yammix şi 7 grame de drojdie uscată (inclusă în plicul ataşat ambalajului de făină). Ingredientele se amestecă până la omogenizare cu mâna (eu am folosit robotul cu paletele pentru frământat).

În reţetă nu se menţionează nicăieri de sare. Eu am pus sare de mare, şi, ori am pus prea multă, ori făina avea deja sare, cert este că a ieşit uşor sărată compoziţia finală.

Coca obţinută se aşează pe blatul de lucru şi se frământă bine până când aluatul devine elastic. Pentru că nu mi s-a părut suficientă apă recomandată am adăugat şi puţin ulei de măsline, pentru a fi într-adevăr elastică.

Apoi se aşează în bol (ei zic pentru 20 de minute, dar în acest interval nu crescuse suficient aşa că am lăsat-o 40 de minute) şi se acoperă cu un şervet pentru a nu prinde crustă. Eu am aşezat-o la crescut pe un scaun lângă cuptorul deschis şi lăsat la încins.

Apoi am aluatul în tava de copt (cu hârtie de copt în ea) şi am mai lăsat la dospit încă 40 de minute, tot cu şervetul deasupra. Şi în acelaşi loc.

După dospire, tava se introduce la cuptor pentru circa 30 de minute. Înainte de a o băga în cuptor am uns-o cu o compoziţie formată din puţină apă şi mai multă făină (îi dă o culoare frumoasă după coacere). De asemenea, am adăugat câteva seminţe de floarea soarelui.

Când am scos pâinea am uns-o cu apa cu făină şi puţin zahăr, tot pentru culoare şi gust.

A fost însă aspectuoasă şi gustoasă, păcat că a ieşit aşa puţină…

1 Response to “Pâine de casă din făină graham (varianta Vel Pitar)”


  1. 1 marian February 25, 2011 at 12:22

    Arata super. Sa aduci si la fostii colegi sa guste 🙂


Leave a Reply

