Lectii din scoala vietii, de Richard Branson

Lecţii din şcoala vieţii

Încă o carte care nu m-a dezamăgit. În fapt este un rezumat al cărţii „Pierderea Virginităţii”, dar mult mai concisă şi axată pe sfaturi. Branson este pur şi simplu genial. Ştie exact ce să transmită, ce i-ar interesa pe ceilalţi din experienţa lui. Exemplele sunt foarte bine alese şi nici la el în afaceri nu a fost totul roz de fiecare dată. Totuşi, cu optimism şi încredere a reuşit să meargă mereu mai departe şi să fie un învingător. Sper să am şi eu curajul să fac lucruri, să schimb lucruri, să vorbesc şi cooptez oamenii care ar putea avea încredere în proiectele şi visele mele.


Epilog: „În această carte privesc spre viitor.  S-au schimbat multe de când am înfiinţat în 1968 compania Virgin şi vă explic modul în care intenţionez să îmi continuu ideile şi să le duc la un alt nivel şi în alte arii de activitate, de exemplu lansarea combustibililor Virgin, aceasta fiind direcţia înspre care se îndreaptă compania acum. Lecţiile învăţate de la alţii, vorbele de duh din proverbe şi sfaturile din partea prietenilor au contribuit mult la succesul meu. În mod ironic, nu am fost un adept al lucrurilor făcute ca la carte, însă m-am inspirat şi am fost influenţat de mulţi oameni remarcabili. Sper ca şi voi să găsiţi inspiraţie în aceste pagini. De-a lungul vieţii mele am avut multe rezultate remarcabile. Acum a venit momentul să împărtăşesc ideile şi secretele care m-au condus spre succes, însă nu doar pentru a te ajuta să-ţi atingi scopul! Am început să fim conştienţi de efectele pe care le au toate acţiunile noastre asupra mediului înconjurător, de aceea eu cred cu tărie că fiecare dintre noi este responsabil, ca individ sau ca organizaţie, să nu mai aducă daune şi să nu mai facă rău! Mă voi folosi de capitalismul Gaia să explic de ce trebuie să luăm la cunoştinţă în ce fel dăunăm noi sau acţiunile noastre mediului înconjurător; ba mai mult, de ce este rândul companiilor mari ca Virgin să vă ghideze spre un mod holistic de abordare a businessului”. Richard Branson

 

Platon: Începutul este partea cea mai grea a unei lucrări.

Indiferent de ce vinzi, trebuie mai întâi să-ţi identifici piaţa.

Există atâta competiţie în lume, încât dacă ai ceva de vândut, nu contează ce, trebuie să faci acel lucru cunoscut.

Ascultă-ţi familia, acceptă ajutorul lor, nu îi refuza din start.

Dacă există ceva ce vrei să faci cu adevărat, atunci fă pur şi simplu acel lucru. Indiferent de scopul tău, nu vei reuşi niciodată până nu îţi alungi teama şi îţi iei zborul.

Să ştii cum să râzi şi să iubeşti şi să-i apreciezi pe cei din jur, asta înseamnă viaţă.

Trebuie să investeşti bani ca să faci bani.

Succesul pe termen lung, fericirea şi satisfacţia nu vor apărea dacă profitul este unicul motiv al demersului nostru.

Distraţi-vă în timpul liber, imaginaţi-vă că şeful vostru sau compania vă plăteşte ca să vă distraţi, vă veţi simţi mai fericiţi, vă veţi bucura mai mult de viaţă şi de serviciu.

Ce sens are să angajezi oameni străluciţi dacă nu le foloseşti talentul?

Cred cu adevărat că succesul înseamnă mai mult decât noroc. trebuie să crezi în tine însuţi şi să faci ce ţi-ai propus – astfel, vor crede şi alţii în tine.

Dacă te provoci singur, vei creşte, viaţa ţi se va schimba, viziunea ta va fi pozitivă.

A pierde nu era cinstit, dar ţine de viaţă. Nu este o idee bună să-i înveţi pe copii că pot câştiga tot timpul. În viaţa reală, oamenii se luptă, există câştigători şi înfrânţi, şi uneori nedreptăţi peste care trebuie să trecem.

Întotdeauna am luat decizii rapide şi am acţionat pe bază de instinct. Am încredere în braţele care muncesc, în creierele care gândesc şi în inimile care iubesc.

Cu toţii avem nevoie de propriul nostru spaţiu şi e bine când faci o pauză şi nu faci nimic. Ai timp să gândeşti. Îţi reîncarcă atât mintea, cât şi trupul.

Regretele te pot trage la fund şi te pot ţine pe loc atunci când ar trebui să mergi mai departe.

Chiar dacă uneori faci greşeli, regretele nu-şi au locul şi trebuie să mergi mai departe.

Dacă fiecare dintre noi ne-am purta ca nişte prieteni cu duşmanii noştri, lumea ar putea fi un loc mult mai plăcut şi mai liniştit.

O dispută cu un prieten sau un coleg poate fi soluţionată într-un mod prietenesc dacă o rezolvi încă de la început.

 

Chiar dacă o persoană este angajată să facă doar un singur lucru, dacă are idei bune şi poate stăpâni lucrurile, las-o pur şi simplu să-şi facă treaba.

Oamenii m-au întrebat cum de pot să-mi iau atâta timp liber, să plec în tot felul de aventuri în jurul lumii. Răspunsul meu este: delegarea. Când ţi-ai ales oamenii potriviţi, poţi să laşi treburile pe mâna lor.

Prietenii apropiaţi pot fi însă ca o familie. Cu toţii avem nevoie de o reţea întreagă care să ne sprijine.

Nu ştii niciodată cine s-ar putea să te vadă sau să te audă.

 

Să facem din investiţiile ecologice un succes global şi mai puţin un sprijin pentru supravieţuirea propriilor companii, şi atunci şansa de supravieţuire a omenirii va creşte spectaculos.

Indiferent de domeniu, trebuie să pui pasiune şi să creezi entuziasm în jurul tău şi în tot ce faci. Trâmbiţează-ţi faptele şi ieşi în evidenţă.

Neajunsurile voastre nu sunt probabil niciodată atât de rele pe cât vă închipuiţi şi întotdeauna există o cale de reuşită.

E mai bine să fii inovator, proaspăt şi original, decât să-ţi pierzi scânteia din cauza rutinei sau a amănuntelor inutile.

Lecţia pe care am învăţat-o este aceea că abordarea inovativă poate deschide oportunităţi fascinante. Ar putea duce la o renaştere în domeniul invenţiilor şi al ştiinţei.

Una dintre lecţiile cele mai importante pe care le-am învăţat este că, dacă oferim copiilor noştri un exemplu, ei vor continua să-l urmeze. Singurul mod de a merge înainte este de a ne ajuta unii pe alţii.

Dacă prinzi din zbor o idee bună, înşfac-o şi pune-o repede în aplicare.

 

Niciun ţel nu este prea departe şi chiar imposibilul poate deveni posibil pentru cei care au viziune şi încredere în ei înşişi.

Educaţia le dă tinerilor şansa de a-şi dobândi libertatea economică.

Indiferent de afacerea de care te hotărăşti să te apuci, fă totul cu pasiune, pentru că, în momentul în care o faci numai pentru bani, atunci vei înceta să mai progresezi.

Să angajezi oameni care gândesc, nu care spun mereu „da”.

Oamenii reacţionează la modul în care sunt trataţi.

Chiar şi lucruri simple, precum statul la masă împreună şi conversaţia, aşa cum au făcut părinţii mei cu mine şi cu surorile mele, când eram copii, pot fi uneori momente cruciale în viaţă.

Caută punctele forte ale angajaţilor şi aceştia vor înflori. Dacă tot timpul critici şi cauţi numai ce e rău, se vor ofili.

 

Indiferent de ce ne dorim să devenim, indiferent de ce vrem să facem, putem reuşi, pentru că putem.

0 Responses to “Lectii din scoala vietii, de Richard Branson”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

