Afacerile, dezbrăcate. Aventurile unui antreprenor internaţional – Richard Branson

Branson, Branson, Branson. Nu mă mai satur de exemplele pe care le dă omul ăsta, de voinţa de care dă dovadă, de cum îşi organizează timpul mutând munţii din loc (adică determinând oamenii să facă ceva). Trebuie să devii antreprenor, numai şi dacă încerci să urmezi sfaturile lui Branson. Are o abilitate aparte de a explica lucrurile simplu, când afacerile de care vorbeşte sunt destul de complicate şi pline de cifre. Are un stil aparte de a conduce care ar fi util şi altor antreprenori, dacă l-ar copia. Dă un exemplu cum a angajat pe cineva în stufful său: persoana a expus ideea pe când Branson se ridica din pat, i-a plăcut, apoi l-a întrebat cum vrea să sune funcţia, au vorbit rapid şi detaliile financiare şi omul a fost angajat. Iar instinctul lui Branson nu a dat greş. Apoi, sunt destul de interesante culisele afacerilor lui globale. Adică, mai de fiecare dată, sunt implicate nume de companii la fel de cunoscute ca şi brandul Virgin. În plus, grija faţă de ideile angajaţilor e demnă de urmat. Şi chiar şi gestul lui, de a umbla cu carneţelul după el să-şi noteze, pe scurt, ce idei îi mai vin sau ce observaţii are de făcut. Se pune mereu în pielea clienţilor şi astfel reuşeşte să schimbe lumea. De exemplu, a sesizat cândva că lumina din avioane e prea difuză. Cineva a creat apoi o lumină adecvată fiecărui gust. A sesizat că mâncarea de la business clas este monotonă şi urât prezentată. Compania lui aviatică – Virgin Atlantic oferă acum contra unui cost modic, ce vrea să servească fiecare. Tot în avioanele lui poţi beneficia de masaj, manichiură, pedichiură şi poţi sta pe chat cu alţi pasageri. Toate, doar în folosul clienţilor.

Acum are o preocupare constantă spre mediu şi a vorbit în carte despre documentarul „Un adevăr incomod”, care a luat şi premiul Oscar, pe teme de încălzire globală. Sper să îl găsesc şi eu cu subtitrare.

Cred că îl mai admir şi pentru faptul că a suferit de dislexie şi totuşi a reuşit în viaţă, că a abandonat şcoala la 16 ani şi asta nu l-a împiedicat să devină un antreprenor redutabil.


În Afacerile, dezbrăcate, Sir Richard Branson ne împărtăşeste secretele carierei sale în business şi ne dezvăluie adevărul despre cele mai riscante, geniale şi îndrăzneţe afaceri ale sale. Descoperiţi de ce a încercat Virgin să se măsoare cu unul dintre cele mai mari superbranduri internaţionale, cum Virgin Mobile USA deţine recordul pentru compania care a generat cel mai rapid încasări de peste un miliard de dolari (depăşind Microsoft, Google şi Amazon) şi cum Richard este singura persoană din lume, care-a reuşit să contruiască, de la zero, opt companii cu afaceri de mai multe miliarde de dolari, în opt sectoare de activitate diferite.

Ce calităţi caută Richard Branson la oamenii pe care-i angajează? Cum gestionează o criză? Care sunt antreprenorii pe care-i admiră cel mai mult? Aflaţi adevărata poveste din spatele succesului Virgin Blue în Australia; ce s-a întâmplat, de fapt, atunci când Richard a vrut să preia banca Northern Rock; şi de ce crede el că toate companiile trebuie să colaboreze cu guvernele, pentru a lupta împotriva încălzirii globale şi pentru a investi în viitorul planetei.

“Poate că cei îndrăzneţi nu trăiesc pentru totdeauna, însă fricoşii nu trăiesc deloc.” Richard Branson

Richard Branson este fondatorul grupului de firme Virgin, ocupa locul 212 in lista celor mai bogaţi oameni din lume conform revistei Forbes pentru anul 2010 şi poziţia 8 în clasamentul global al celor mai influenţi gânditori de business conform Thinkers 50, ediţia 2009.

CITATE DIN CARTE:

Oamenii care au succes în afaceri şi-au învins teama şi şi-au propus să creeze ceva deosebit, ceva care să  schimbe într-un fel viaţa semenilor.

Echipele mai au o trăsătură: nu se formează pentru totdeauna.

Una dintre cele mai mari plăceri ale vieţii este să te dedici trup şi suflet unei activităţi pe care-o îndrăgeşti, însă unii lideri de companii par hotărâţi să înăbuşe această plăcere cu orice preţ.

Dacă eşti în stare să rezolvi problemele oamenilor mai bine decât se aşteptau, îţi vor fi prieteni devotaţi pe viaţă.

Ar trebui să acorzi atenţie şi lucrurilor care te motivează să te trezeşti dimineaţă.

Brandurile reprezintă un mijloc de-a transmite ce aşteptări poţi să ai de la un produs sau serviciu, sau de-a sublinia asemănările de familie dintre diverse produse şi servicii.

Eşecul înseamnă să nu îndrăzneşti deloc. Oamenii care eşuează sunt cei care nu încearcă şi nu depun niciun efort, cei care nu se deranjează.

Banii sunt interesanţi din perspectiva posibilităţilor pe care ţi le deschid.

Pentru mine, succesul înseamnă să fi creat un lucru de care să fii cu adevărat mândru.

În afaceri, ca şi în viaţă, contează doar să faci ce e bine.

Să nu faci niciodată nimic din ce te-ar împiedica să dormi liniştit noaptea.

În afaceri, chiar dacă lucrurile merg ca unse, posibilitatea ca ceva total neprevăzut să apară există întotdeauna.

Să nu laşi ca încrederea în forţele proprii să-ţi fie afectată de limitări. Dă-le deoparte şi concentrează-te pe atuuri.

Cu o atitudine corectă, afacerile îţi vor păstra mintea mereu tânără, fiindcă e o lume în perpetuă schimbare, schimbările aduc mereu noi oportunităţi, şi niciodată nu te poţi ascunde de schimbările iminente.

Advertisements

0 Responses to “Afacerile, dezbrăcate. Aventurile unui antreprenor internaţional – Richard Branson”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s





%d bloggers like this: